logo clinica

מאת הדר נבון וצופיה שטייר

לאחרונה, סוערות הרוחות סביב נושא המחסור במגנזיום במים מותפלים. התקשורת והאינטרנט, כמיטב המסורת, חוגגות על הפחד שלנו מפני תמותה ורבים מאתנו חוששים מפני השפעת המים המותפלים על בריאותנו.

החלטנו לשים את הפופוליזם בצד ולספר לכם כמה עובדות מעניינות –

מגנזיום הוא אכן מינרל חשוב ביותר לבריאות שלנו. הוא שותף כקו-פקטור של יותר מ-300 אנזימים בגוף ומשמעותי לבריאות השרירים והעצבים, לאיזון לחץ הדם ורמות הסוכר בדם, הוא נחוץ ליצירת ה-DNA וה-RNA וליצירת אנרגיה בגוף. מגנזיום מסייע בטיפול במיגרנות, עצירות, כאבי מחזור והוא מרפה שרירים עוצמתי.

הקצובה היומית המומלצת של מגנזיום נעה בין 300-400 מ״ג ביום. לצורך השוואה, ליטר מים מינרלים בישראל מכיל בין 18 ל-28 מ״ג מגנזיום (חברות ״עין-גדי״, ״מי-עדן״ ו-״נביעות״). ליטר מים של חברת San Benedetto המגיעים מהרי האלפים, שוברת את השיא עם 30.8 מ״ג מגנזיום לליטר. למעשה, שתיית מים מספקת לרובנו פחות מעשירית מכמות המגנזיום המומלצת ליום. ואם לומר את האמת, כמה מאתנו שותים יותר מליטר מים ביום? נכון, מגנזיום הוא קריטי לבריאות מיטבית אבל העניין הוא שכמות ואיכות המים שצרכתם עד היום, לא היוו מקור כזה עשיר למגנזיום, בהשוואה למזונות צמחיים. ואולי הבעיה היא לא כמות המגנזיום במים אלא העובדה שגם כך רובנו לא שותים מהם מספיק ולא צורכים מספיק מזונות צמחיים (חבל שלא בדקו במחקר, שטרם התפרסם אגב, האם קיימת קורלציה בין תזונה ענייה או עשירה בעלים ירוקים ומזונות צמחיים של המשתתפים לתמותה מוגברת ממחלות לב).

אם אתם חוששים ממחסור, תוכלו להגיע לכמות המגנזיום המומלצת, בקלות, על-ידי העשרת התזונה שלכם בשייקים בריאים וצריכה נאותה של מזונות מהצומח (צריכת מים מינרלים פחות מומלצת בגלל הבקבוקים העשויים מפלסטיק). ארטישוק אחד יעשיר אתכם ב-50 מ״ג מגנזיום, צריכת חופן אגוזי-מלך תעשיר את גופכם ב-80 מ״ג, בננה בינונית- 32 מ״ג ואם תוסיפו לה גם שני תמרי מג׳הול, תקבלו עוד כ-30 מ״ג מגנזיום.

פתאום המחסור במגנזיום במים נשמע פחות מאיים.

 

צרו איתי קשר :)

אשמח לעזור בכל פניה

הדר נבון 052-575-9569

כתובת הקליניקה: ארלוזורוב 4, קרית אונו

 

בבקשה הזן את שמך המלא!
יש להזין מספרים בלבד!
נא להזין כתובת מייל תקנית
Invalid Input